PUBLICITAT

Què és la publicitat?
La publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar. La publicitat s'ha establert com una tècnica de comunicació massiva imprescindible per al funcionament dels mitjans de comunicació moderns. No només difonen informació i missatges sinó que manté econòmicament molts mitjans per als quals és la principal font d'ingressos. La publicitat investiga i analitza el públic i context social a servint-se de distintes disciplines com la psicologia, sociologia, antropologia, estadística i economia entre altres.

ANÀLISI D'UN ANUNCI




Producte: Gel lleva-taques

Marca: Vanish Oxi Action Gel
Descripció de l'anunci: Apareix una dona traient la seva roba de la rentadora, però es dóna compte que encara queden taques que no s'han anat, apareix una altra dona amb el gel anunciant i compara una marca qualsevol amb el pruducte anunciat. Es pot comprovar que el lleva-taques qualsevol és molt líquid i el Vanish és dens i espès, a més s'adhereix a la taca llevant-la completament. La dona que vol treure la taca prova amb el nou Vanish i queda satisfeta dient '' Ha quedat perfecte! ''
On s'ha publicat o emés?: A tot Europa.
Data: 2011
Cuantes persones apareixen en ell?: Dues dones.
A que persones va dirigit l'anunci?: A dones.
A qui penses que s'hauria de dirigir?: A qualsevol persona que netegi la seva roba a la rentadora.
Quins valors se li afageixen al producte per que sigui més dessitjable?: La qüestió que sigui millor que qualsevol altre lleva-taques i d'aquesta forma quedi perfecte.
Penses que aquests valors són positius? Tenen alguna cosa a veure amb el producte?: Tenen a veure amb el producte, a més, son valors positius.
Coclusions: L'anunci està ben fet i pensat, però el dolent es que només vagi dirigit a dones, ja que qualsevol home també pot rentar la seva roba a la rentadora i també pot necesitar el gel.



Producte: Cotxe familiar
Marca: Citroen C4 Picasso
Descripció de l'anunci: Surten un home corrent per una banda i una dona corrent per altra, i en una cantonada es xoquen i surten del xoc tres nens, llavors surt tota la familia en el cotxe i es miren el home i la dona amb un somriure, i surt un pla dels nens petits molt contents a la part del derrere. L'anunci vol donar a entendre que es un cotxe molt bonic fisicament, que te molt espai i a més es barat, per tant es pot comprar en qualsevol apur.
On s'ha publicat o emés?: A tot Europa.
Data: 2015
Cuantes persones apareixen en ell?: Un home, una dona i tres infants.
A que persones va dirigit l'anunci?: A families.
A qui penses que s'hauria de dirigir?: A families.
Quins valors se li afageixen al producte per que sigui més dessitjable?: Les caracteristiques bones del cotxe que surten al final del spot.
Penses que aquests valors són positius? Tenen alguna cosa a veure amb el producte?: Tenen a veure amb el producte, a més, son valors positius.
Coclusions: L'anunci està ben fet i pensat, a més, va dirigit a families ja que es un cotxe familiar, que també es barat y es pot comprar encara que sigui en un moment una mica complicat, ja que del res i no res l'home i la dona s'han trobat amb tres nens i s'han pugut comprar el cotxe.

ACTIVITATS PUBLICITAT:
 1- Llista de llocs publicitaris.
A qualsevol lloc podem trobar publicitat, anuncis, ja que avui dia la venda es tracta d'això, i com tot en aquest món és vendre i comprar, podem trobar anuncis de qualsevol cosa, producte, etc, a qualsevol lloc, com al carrer, en pancartes, a la televisió amb anuncis, a la ràdio o a internet.


2- Com s'anuncien els productes nocius? Racionalment o emocionalment?
Emocionalment, ja que d'aquesta forma, a les persones ens arriba més, és a dir, ens pot tocar el sentiments, o ens podem sentir identificats, o sentir que aquest producte ens aniria bé, per tant el que s'intenta amb els anuncis és arribar a la gent mitjan les emocions.


3- Busca un anunci que no digui tota la veritat.
Per exemple, tot tipus de sabons, cremes o espumes de cabell, en general productes per a la cabellera, els quals es diu que deixen el cabell amb uns rinxols espectaculars, o una brillantor al cabell, o que reparen els danys causats pel sol, etc. Surt una dona que té el cabell preciós, possiblement acabada de sortir de la perruqueria, però, no ens enganyem... Mai queden els cabells com a l'anunci per molts productes que hi possis, simplement es busquen trucs per rcridar l'atenció de la gent.

4- Opina com t'afecta a tu la publicitat.
Realment la publicitat no em fa molt efecte. Si es veritat que molts anuncis són graciosos, o tenen un ritme que enganxa, o simplement m'agrada de per sí, i em criden l'atenció. A vegades si que m'afecta a l'hora de comprar o d'escollir, però la veritat es que mai escolliré un producte per l'originalitat de l'anunci o perquè m'agradi més, simplement, hi ha productes que em criden més l'atenció que d'altres, però no precissament per la comercialització d'aquest.

EL NOSTRE ANUNCI
Sportex - Maria Cuenca, Daniela Serrano, Lydia Rivera i Aida Rodriguez

GUIÓ LITERARI:  
               
El nostre treball d’audiovisuals està basat en un anunci esportiu.Desprès de unes quantes xerrades i plujes d’idees hem decidit que el nostre producte serà una beguda energètica que ajuda als esportistes a tenir més qualitat física i ànims per portar a terme la activitat, volem que el disseny de l’ampolla sigui modern i diferent amb el liquid de la beguda amb colorant blau.Hem decidit que el nom de la marca serà “Sportex” ja que fa referència a la paraula esport escrita en Anglès.

El nostre grup està format per 4 persones i conjuntament hem pensat que seria una bona idea que en l’anunci es representin diverses persones realitzant algún esport.
L’anunci començarà amb una seqüencia d’una noia correns per un bosc,amb plans generals i detalls dels peus i la figura realitzant l’esport,tot seguit d’una altre persona saltant a la comba en un gimnàs , ja que seria un calentament abans de practicar a el boxeig.En les següents seqüènices en sortiràn diferents persones, una nedant en una piscina i un noi pràcticant bàsquet,amb aixó arribariem al cos de l’anunci ja que a continuació vindrán dos plans en els quals es podrà veure la fatiga dels esportistes realitzant un plà detall del suor i en el qual sortirà un plà on principalment s’escoltaràn les respiracions entrecortades dels protagonistes.

Més tard els protagonistes agafaràn l’ampolla de Sportex i veuràn un glop de la beguda i es podrà veure la reacció a aquesta ja que els esportistes obtindràn l’energia necessària i podràn realitzar les activitats amb satisfacció raó per la qual tornaràn a sortir un altre vegada seqüències d’aquests realitzant les activitats amb vivacitat i dinamisme.

Finalment l’anunci acabarà amb un plà principal de l’ampolla posicionada en un dels llocs on és desenvolupa l’acció com per exemple al terra on havia estat la dona correns i darrere l’ampolla la qual sortirà enfocada principalment sortirà el bosc desenfocat amb els peus de la dona correns darrere i per últim una veu en off mencionarà la marca amb una frase.

STORYBOARD:


Així es com es veuria el nostre Story Board :


LOGOS:

Després que el nostre grup tinguessim la idea del que voliem anunciar (la beguda "energetica", motivadora que aporta energia, ganes de fer esport, vitalitat i que treu la vagancia als esportistes), van nomenar aquesta beguda "SporteX", i, per tal de representar millor la nostra marca imaginaria, vam crear els següents logotips i el lema del producte. Per tal de fer-ho, hem utilitzat el programa d'edició d'imatge "Photoshop". La veritat és que li hem dedicat molt de temps a crear-los, però aquí els teniu: 
Aquest és el lema de la marca, que diu: "Pero antes de triunfar... SporteX". L'hem fet en castellà perquè ens hem imaginat que és una marca latinoamericana que es ven al voltant de tot el planeta.
Aquest és el logotip del que seria la marca, sense el nom d'aquesta, és com la imatge que representa la beguda, encara que hi ha un altre logotip, que és el que apareix a l'ampolla de beguda, en aquest apareix el nom de la marca. Els ocells representan la llibertat de fer esport, un és de color blau verdós y l'altre és de color rosa pastel. Aquest representen a l'home i la dona. El "tick" representa el correcte, el fet que veure la beguda és bo, és el millor que pots fer per a tu; en canvi, el raig representa la energia i la vitalitat que et dona la beguda.

Per últim tenim el que seria el logotip "complet" de la marca. Aquest es situa a les ampolles on es diposita la beguda.

CANVIS D'IDEES

Després de comentar-li a les nostres professores de l'assignatura les nostres idees per l'anunci, ens han remarcat el fet que els colors i el logo que haviem dissenyat per l'anunci eren molt pacífics per a referirnos a una beguda energètica, i no transmetien l'energia, el poder i la força que la nostra marca necessita. Per tant, hem decidit fer uns canvis en el disseny del logo i en els colors escollits. Hem eliminat els ocells, que donaven una idea de romanticisme i els hem sustituit per un raig de color negre que dona més potència. L'ampolla que vam escollir era d'un blau turquesa, i ara serà transparent per tal de crear el líquid vermell y que ressalti més.
El logotip que hem deixat és aquest:
El nou logo és aquest:


COMPARACIÓ AMB ALTRES MARQUES

Després de canviar el logo i el format de l´ampolla, hem acordat amb el grup de comprar una ampolla petita de 310 ml, ja que sinò era massa gran i voliem alguna cosa diferent. Hem buscat diferent marques per fer-nos una idea de com són normalment i el seu disseny. Finalment, hem arribat a la conclusió de comprar una ampolla de 310 ml i pintar algunes parts de vermell i comprar un líquid vermell que és barrejarà amb aigua. Tanmateix hem provat més opcions com la pintura però no era viable ja que el color no és quedava i no ens acabava de convèncer, així vam continuar amb el que teniem pensat. Aquí us deixem diferents marques d´ampolles de diferents tampanys per veure la varietat que hi ha i en el que ens hem inspirat per crear la nostra beguda energètica, esperem que aquest cop el color vermell ens ajudi a transmetre la força i energia que volem.
Resultat d'imatges de coca cola 330 mlResultat d'imatges de poweradeResultat d'imatges de font vella 1, 50 lResultat d'imatges de bebidas 1, 50 lResultat d'imatges de bebidas 310 ml




LA NOSTRA AMPOLLA:






ANUNCI:






ANUNCI GRÀFIC:




No hay comentarios:

Publicar un comentario