GLOSSARI DISSENY

Els conceptes que s'inclouen en el tema treballat actualment estan subratllats en vermell.

Antropometria: Antropometria: (De l'dioma grec home, humà, i mesura, el que ve a significar "la mesura de l'home"), és la sub-branca de l'antropologia biològica o física que estudia les mesures del cos de l'home.

Article: Gènere del periodisme d'opinió que consisteix en un comentari d'una certa extensió, signat i no sotmès necessàriament a una periodicitat fixa.

Contrapublicitat: La contrapublicitat és una crítica de la publicitat realitzada mitjançant l'alteració dels continguts dels seus missatges.

Disseny:Projecte d'un objecte que s'ha de fabricar, en què es combina la utilitat i l'estètica.

Disseny gràfic: Branca del disseny orientada a la composició d'imatges i textos per a la comunicació d'un missatge. Els missatges dissenyats poden canalitzar-se a través de diversos mitjans, tant impresos com digitals, com ara materials impresos, pel·lícules, animació, gràfica aplicada a productes, envasos, roba o senyals d'informació.

Disseny d'interior:El disseny interior o interiorisme és una activitat professional de disseny orientada a procurar, com a servei a la societat, la més idònia resolució de l'entorn habitable de l'home, mitjançant l'aplicació de determinats elements i normes bàsiques de disseny, tècniques, funcionals, estètiques, ambientals, psicosocials, econòmiques i legals, a fi de millorar la qualitat de vida dels usuaris.

Disseny de moda: El disseny de moda s'encarrega del disseny de roba i accessoris creats dins de les influències culturals i socials d'un període específic. Representa l'estil i idea del dissenyador segons el seu talent i coneixements.

Disseny industrial: El disseny industrial és la branca del disseny orientada a la conceptualització d'idees encaminades resolució de les relacions formals i funcionals dels objectes amb els seus possibles usuaris. Activitat vinculada a la indústria i a la fabricació en cada de productes. Entre les principals especialitzacions destaquen el disseny de mobiliari, el disseny d'automoció, el disseny naval, o el disseny d'envasos o packaging, totes elles activitats relacionades amb sectors concrets de la indústria.

Ergonomia: L'ergonomia és la ciència interdisciplinaria, reconeguda com a tal durant la Segona Guerra Mundial, que estudia les relacions de l'home amb les màquines o els instruments. Els ergonomistes es dediquen a investigar la manera com s'han de dissenyar els instruments de control d'un aparell perquè sigui còmode i eficaç en relació amb la mà, la vista o d'altres parts del cos segons les possibilitats perceptives, físiques i motrius d'una persona.

Esbòs: Disseny o projecte provisional d'una obra artística, que només conté els elements essencials.

Eslogan: Frase breu, expressiva i fàcil de recordar, que s'utilitza en publicitat comercial, propaganda política, etc.

Fotomuntatge: Composició fotogràfica que resulta de la combinació de fragments de diverses fotografies, de vegades acompanyades de dibuixos, i que es fa generalment amb intenció artística, publicitària, etc.

Logo: Es tracta d'un distintiu compost per lletres i imatges, peculiar d'una empresa, una marca o un producte.

Innovació: La innovació consisteix en introduir novetats en quelcom. El terme innovació pot referir-se tant al resultat com a l'acció de crear aquest resultat. Pot consistir en canvis petits que augmenten les prestacions o capacitats (innovació incremental) o en canvis fonamentals (innovació radical).

Marketing: Es tracta de la disciplina dedicada a l'anàlisi del comportament dels mercats i dels consumidors. El màrqueting analitza la gestió comercial de les empreses amb l'objectiu de captar, retenir i fidelitzar els clients a través de la satisfacció de les seves necessitats.

Packaging: És un terme de la llengua anglesa que la Reial Acadèmia Espanyola (RAE) no inclou en el seu diccionari. El concepte, de totes maneres, s'usa amb molta freqüència per referir-se al empaquetatge, envàs o embalatge d'alguna cosa.

Publicitat: La publicitat és una activitat comunicativa encaminada a aconseguir uns objectius dintre de la comercialització, procés de posar un producte en venda utilitzant el màrqueting, tècnica de conèixer el mercat, i així mitjançant canals de difusió, difondre missatges de promoció del producte a comercialitzar.

Producte: Es coneix com a producte a allò que ha estat fabricat (és a dir, produït). Aquesta definició del terme és bastant àmplia i permet que objectes molt diversos s'englobin dins el concepte genèric de producte.

Tipografia: La tipografia és l'art i la tècnica en el maneig i selecció de tipus per crear treballs d'impressió.

Sistema Dièdric: El sistema dièdric és un mètode de representació geomètrica dels elements de l'espai tridimensional sobre un pla, és a dir, la reducció de les tres dimensions de l'espai a les dues dimensions del pla, utilitzant una projecció ortogonal sobre dos plans que es tallen perpendicularment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario